разам з бацькамі
Мантэсоры-група «Разам з бацькамі» прызначана для дзяцей ва ўзросце ад 1 да 3 гадоў.
Заняткі адбываюцца штосуботу з 10 да 11 30.
Мантэсоры-клас - гэта вялікая прасторнае памяшканне, у якім размешчаны нізкія стэлажы. На стэлажах размешчаны працоўны матэрыял - развіваючыя модулі, практыкаванні, цацкі, карткі, кнігі, матэрыялы і шмат што іншае. Прастор выразна ўпарадкаваны, матэрыял падзелены па паліцах строга ў адпаведнасці з прызначэннем. У класе маюцца некалькі асноўных зон:

  • зона развіцця маўлення і пазнання навакольнага асяроддзя;
  • зона сэнсарнага развіцця (вывучэнне такіх паняццяў як колер, форма, памер, практыкаванні на развіццё лагічнага мыслення, памяці, увагі);
  • зона практыкаванняў у практычным жыцці (уключае таксама зоны практыкаванняў з вадой і сыпкімі матэрыяламі);
  • зона развіцця буйной маторыкі (спартыўныя практыкаванні для дзяцей);
  • зона для практыкаванняў для ўсталявання прычынна-следчых сувязяў, развіцця рухаў рукі і пераходу ад дзеяння да дзейнасці.
Кожная зона - гэта некалькі стэлажоў і насценных модуляў з размешчаным на іх развіваюць матэрыялам. Амаль усе матэрыялы ў групе айчыннай вытворчасці, вырабленыя з натуральнай драўніны і пафарбаваны нетаксічными фарбамі.
Усе дзеткі і дарослыя вітаюцца адзін з адным, і толькі тады пачынаецца занятак.
Як дзеці займаюцца. Кожны Мантэсоры-занятак мае выразную структуру. Пачынаецца ён з «кола». Усе дзеткі разам з бацькамі садзяцца на спецыяльным дыванку ў цэнтры пакою ў кола, і педагог запальвае свечку. Усе дзеткі і дарослыя вітаюцца адзін з адным, і толькі тады пачынаецца занятак. Спачатку ўсе выконваюць невялікі комплекс практыкаванняў і гульняў, накіраваных на развіццё агульнай маторыкі, развіццё вобразнага мыслення , на эмацыйна-тактыльны кантакт мамы, бацькі і дзіцяці, на развіццё камунікатыўных навыкаў. Праводзяцца жэстава-вобразныя гульні, артыкуляцыйная гімнастыка , пальчыкавая гімнастыка ў вершах, гульні на згуртаванне групы, заняткі з музычнымі інструментамі і спартыўнымі снарадамі, маўленчыя гульні і шмат якія іншыя практыкаванні.

Кола - гэта складана для маленькага дзіцяці. Бо мы толькі зайшлі ў групу, дзе так шмат усяго цікавага, а трэба сядзець на дыванку і рабіць тое ж, што і ўсе (а можа быць не хочацца). Таму не ўсё і не адразу ўключаюцца ў гэты від дзейнасці. Але мы не прымушаем сілком, а проста паказваем наколькі нам гэта цікава. Калі малеча досыць самастойны, то мама абавязкова павінна выконваць практыкаванні разам з усёй групай, нават калі дзіця пакуль не хоча. Усе мы робім гэта з бачным задавальненнем, паказваючы дзіцяці, што гэта таксама вельмі цікава. З цягам часам усё дзеці пачынаюць прымаць актыўны ўдзел у гэтым выглядзе дзейнасці, хтосьці адразу, а некаторым для гэтага патрабуецца час.
Дзіця абірае той матэрыял або практыкаванне, якое яму цікава ў гэты момант.
Вольная праца. Пасля прывітальнага круга пачынаецца вольная праца ў Мантэсоры-асяроддзі. Дзіця самастойна, або пры дапамозе блізкага дарослага, выбірае той матэрыял або практыкаванне, якое яму цікава ў гэты момант. Мама ці тата, бабуля ці дзядуля (а можа быць няня) дапамагаюць дзіцёнку перанесці матэрыял на стол або дыванок і паказваюць, як з ім працаваць. Далей аддаюць дзіцяці, і ён сам спрабуе выканаць практыкаванне. У залежнасці ад узросту дзіцяці працягласць працы з кожным наборам можа быць ад 1-3 хвілін (8 мес-1,5 г.) да 10-15 хвілін (да 3 гадоў).
Па заканчэнні работы з матэрыялам для ўсіх дзейнічае абавязковае правіла - матэрыял складваем і вяртаем на месца. Калі дзіця яшчэ не здольны гэта выканаць самастойна - прыбірае мама, але абавязкова кажа пра тое, што ёй патрабуецца дапамога дзіцяці. Але з цягам часу і ён навучыцца спачатку дапамагаць маме ў працэсе ўборкі матэрыялу, а затым і рабіць гэта.
Роля педагога. У групе адначасова працуе да 8 дзяцей з мамамі і кожны займаецца тым, што цікава менавіта яму. Педагог назірае за працай групы і дапамагае там, дзе бачыць у гэтым неабходнасць. Сутнасць работы педагога падчас вольнай працы зводзіцца да таго, каб наладзіць узаемадзеянне мама - малы, паказаць прыклады правільнай працы з Мантэсоры-матэрыяламі, растлумачыць псіхалогію паводзін дзяцей ранняга ўзросту і прапрацаваць капрызы і незадаволенасці дзіцяці.
Добразычлівая атмасфера рабочага працэсу стварае высокі ўзровень псіхалагічнага камфорту, пры якім займацца падабаецца і дзецям, і дарослым.
Атмасфера групы. Хочацца асабліва адзначыць асаблівую атмасферу ў класе для заняткаў. Гэта абавязкова ўзаемадапамога, падтрымка і ўвага да кожнага, хто працуе ў групе, няхай гэта будзе дарослы або дзіця. Любое дзіця, якое працуе ў класе, атрымае неабходную дапамогу ад любога дарослага, які апынуўся побач, нават калі гэта маці кагосьці іншага.

Дзеці займаюцца ў атмасферы любові і пастаяннай падтрымкі і хвалы. Калі дзіця не слухаецца або гарэзіць - яго ціхенька выводзяць у іншы пакой, не парушаючы спакойнага ходу заняткаў, не адцягваючы іншых дзяцей ад працэсу пазнання. Такая добразычлівая атмасфера рабочага працэсу стварае высокі ўзровень псіхалагічнага камфорту, пры якім займацца падабаецца і дзецям, і дарослым. Мамы з задавальненнем ідуць на заняткі з дзеткамі, разумеючы, што дзеці павінны расці і развівацца ў атмасферы любові,
Творчасць
Пасля вольнай працы пачынаецца наступны блок - творчасць. Як правіла, гэта выклікае захапленне амаль ва ўсіх малых. Творчасць - гэта выяўленчае мастацтве, тэатр або музыка. Выяўленчай творчасці надаецца больш часу, бо ў гэтым узросце вельмі моцны ўплыў дробнай маторыкі на развіццё інтэлектуальных здольнасцяў дзяцей.

На выяўленчым мастацтве дзеці ў асноўным малююць і лепяць, бо гэта найбольш цікавыя віды дзейнасці. Часам мы малюем фарбай, крэйдай, пэндзлікамі, валікамі, мятай паперай і нават кубікамі. Вядома, таксама малюем алоўкамі (звычайнымі, акварэльнымі, васковымі і пастэллю) і фламастарамі. А прыёмаў малявання і лепкі такое разнастайнасць, што большасць бацькоў з задавальненнем адзначаюць для сябе шмат новага з таго, што выкарыстоўваецца нашымі педагогамі.
Развітальнае кола напрыканцы кожнага з заняткаў
Галоўная мэта творчых заняткаў - развіццё творчых здольнасцяў дзіцяці, развіццё прасторавага мыслення , фантазіі, развіццё дробнай маторыкі . Мы заўжды заахвочваем станоўчую ініцыятыву малога. На занятках педагог распавядае і паказвае тэхнікі працы з рознымі матэрыяламі, паказвае спосабы стварэння незвычайных вырабаў. Істотна не проста зрабіць карцінку, важна навучыць дзіця і маму тэхнікам працы з творчымі матэрыяламі, каб дома вы маглі самастойна замацоўваць атрыманыя навыкі. Для працы мы выкарыстоўваем толькі якасныя матэрыялы для дзіцячай творчасці, што дазваляе зрабіць працэс стварэння першых шэдэўраў лёгкім і прыемным.

Пасля заканчэння творчай часткі дзеткі зноў збіраюцца на кола, зараз ужо развітальнае. Мы зноў выконваем практыкаванні і зараз ужо ўсе дзеткі да нас далучаюцца. У завяршэнні заняткаў кожны малы задзімае свечку (па чарзе), і робім развітальны карагод. Занятак скончваецца. Усім трохі сумна, але ўсё з нецярпеннем чакаюць на сустрэчу ў наступную суботу.

Вынікам рэгулярных заняткаў у Мантэсоры-групе будзе:
рознабаковае інтэлектуальнае развіццё
ў дзіцяці з'явяцца новыя веды ў разнастайных накірунках
фарміраванне матэматычных уяўленняў аб свеце
дзіця разбярэцца ў такіх паняццях як колер, памер, форма, навучыцца параўноўваць рэчы і знаходзіць адрозненні;
развіццё гаворкі дзіцяці
Ваша дзіця навучыцца класіфікаваць і абагульняць паняцці, вывучыць жывёльны і раслінны свет, сферу чалавечай дзейнасці, навучыцца выказваць свае думкі, пачуцці і жаданні
развіццё мыслення
дзіця навучыцца аналізаваць і рабіць высновы;
развіццё навыкаў самаабслугоўвання
Ваша дзіця стане больш самастойным і будзе патрабаваць менш увагі ў тых рэчах, якія яно здольнае зрабіць;
развіццё сацыяльных навыкаў, адаптацыя дзіцяці ў дзіцячым калектыве
Ваша дзіця навучыцца пытацца дазволу, дзяліцца і гуляць разам, дапамагаць іншым, суперажываць няўдачам іншых дзяцей і разам радавацца агульным поспехам
прывучванне дзіцяці да парадку
дзякуючы правілам, якія дзейнічаюць у групе, малеча хутка прызвычаіцца прыбіраць за сабой матэрыял на месца, наводзіць парадак пасля заняткаў, ня раскідваць цацкі, займацца ціха і акуратна, у дзіцяці з'явіцца акуратнае стаўленне да рэчаў і прадметаў
развіццё творчых здольнасцяў
у групе рэгулярна праходзяць заняткі з тэатральным і музычным педагогамі, а выяўленчым мастацтве праводзіцца на кожным занятку
адаптацыя да дзіцячага садку
заняткі праходзяць у малых групах і ў нас абавязковы індывідуальны падыход да кожнага дзіцяці. Апроч таго дзіця знаёміцца з асяроддзем і будучымі сябрамі па групе.
З ростам самастойнасці вашага дзіцяці вы можаце перавесці яго ў групы для працягу заняткаў ужо без бацькоў.
Групы "разам з бацькамі" працуюць з штосуботу, для дзетак узростам 1-2 года.
Запісацца на заняткі можна праз анлайн-форму

Мінск, вул. Авангардная, 27 +375 33 639 32 50
Мінск, вул. Прывабная, 6 +375 29 256 96 46